Przekierowanie portów

Jeśli posiadasz system wykonany przez naszą firmę napisz do nas email, w treści podając adres montażu systemu.A otrzymasz potrzebne poradniki za darmo.

Aby przekierowanie działało konieczne jest posiadanie zewnętrznego adresu IP! Brama w rejestratorze musi mieć taki sam adres jak adres routera , który udostępnia internet,np. jeżeli adres routera to 192.168.1.1 ,to taki adres powinniśmy mieć ustawiony, jako naszą bramę w rejestratorze.  Ponadto urządzenie musi być w tej samej podsieci co router tz. jeżeli adres routera ma 192.168.1.1 to adres rejestratora musi być taki – 192.168.1.X gdzie "X" to liczba od 1 do 255, do której nie ma przypisanego żadnego urządzenia w sieci. Adres, bramę i port rejestratora możemy podejrzeć lub zmienić w menu rejestratora w zakładce sieć/network.

 

Standardowe porty dla wybranych rejestratorów:

Rejestratory BCS – 37777

Rejestratory EVE-TECH – 34567

Rejestratory Hikvision – 8000

Rejestratory Aper – 7000

 

Aby wykonać przekierowanie portów, wykonujemy następujące czynności

1.Otwieramy dowolną przeglądarkę internetową 

2.W polu gdzie normalnie wpisujemy adres strony internetowej ,wprowadzamy adres naszego routera i zatwierdzamy  klawiszem „enter”. (W większości routerów jest to 192.168.1.1, jeśli twój adres jest inny: 

* Sprawdź na spodzie urządzenia, czy nie ma tam informacji o jego adresie IP 

* Sprawdź na liście standardowych adresów routerów klikając tutaj[FMP]

* Pobierz nasz skrypt, który  po uruchomieniu wyświetli informacje o kartach sieciowych i adresach w komputerze  kliknij aby pobrać , po znalezieniu naszej karty sieciowej, linijka brama domyślna będzie adresem routera

* Jeśli nie chcesz pobierać skryptu możesz wywołać to samo okienko wpisując w menu start-> uruchom lub wyszukaj, polecenie cmd , następnie gdy pojawi się czarne okienko, wpisz ipconfig. Pojawi się lista kart sieciowych w komputerze oraz adresy jakie zostały do nich przydzielone. Szukamy naszej karty, a w niej linijka brama domyślna – będzie to adres naszego routera  )

* Jeśli masz komputer połączony z tą samą siecią, możesz sprawdzić routera w panel sterowania-> połączenia sieciowe , następnie klikając na karte sieciową. Pojawi sie okienko w którym klikamy na zakładkę obsługa – linijka brama domyślna będzie adresem naszego routera.

 

 

adres  naszego routera

3. Jeżeli wpisaliśmy poprawny adres powinno na wyskoczyć okienko logowania, w którym wpisujemy nasz login i hasło do urządzenia (standardowo dla większości routerów Login: admin hasło: admin).Jeżeli nie znasz danych do zalogowania być może są one napisane na  spodzie urządzenia. Jeżeli nie, sprawdź standardowe hasło do swojego routera klikając tutaj ekran_logowania

4.Po lewej stronie  rozwijamy zakładkę „Forwarding” i klikamy na „Virtual Servers”                                           virtual_servers

5.Następnie  klikamy „Add New"                                                                                                                          dodaj_port

6. W okienku „service port” wpisujemy port który chcemy przekierować, w polu „IP adress” wpisujemy adres urządzenia dla którego port ma zostać przekierowany, pole  „protocol” zostawiamy ustawione na „ALL”, „status” zostawiamy na „Enabled”. Jeśli wszystko wpisaliśmy poprawnie zapisujemy naszą regułę klikając "save"

  uzupelnione_przekierowanie

7. Po wszystkim nasz port  widnieje na liście przekierowanych portów.      

  lista_przekierowan

Jeżeli chcemy przekierować wszystkie porty na dany adres, w tym celu dodajemy urządzenie do tzw. „strefy DMZ”. Aby do  niej wejść:

1.Klikamy po lewej stronie zakładkę „Forwarding” i  z niej wybieramy opcję „DMZ”              

     dmz

2.       Pojawią nam się opcje:

Current DMZ status: Jeżeli chcemy włączyć  strefę DMZ  ustawiamy  „Enabled” , jeżeli wyłączyć to „Disabled

DMZ Host IP Adress: Tutaj wpisujemy adres urządzenia , któremu chcemy przekierować wszystkie porty.

dmz_dane

3.       W celu zatwierdzenia klikamy „save”.

 

Zalecamy aby przekierować tylko potrzebne porty i raczej nie korzystać ze "strefy DMZ", gdyż po otwarciu wszystkich portów nasze urządzenie będzie podatne na ataki z interenetu.

4. Nasz adres zewnętrzny możemy sprawdzić na naszej stronie w stopce (na samym dole strony) . Będzie widoczny tekst "your ip is"a dalej nasz adres IP.

5. Aby sprawdzić czy porty są otwarte wchodzimy na stronę http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

6. W Polu "port number" wpisujemy port który chcemy sprawdzić, po czym klikamy "check". Jeżeli wyświetli się nam informacja "port is open" to nasz port jest otwarty i od tej chwili nasz rejestrator będzie dostępny przez internet. Jeżeli będzie informacja "port is closed", wtedy nasz port jest zamknięty, i  nasze przekierowanie sie nie powiodło ( być może router wymaga restartu, żeby ustawienia zostały wprowadzone).

 

Kliknij aby pobrać w formie pdf 

[pdf-lite]

[/FMP]                                           

Masz pytanie lub pomysł jak można ulepszyć poradnik? Skontaktuj  się z nami:

Email: firmaelektrosystem@gmail.com

 

 

Comments are closed.